فعالیت فرقه های انحرافی منجر به بروز اغتشاشات بین المللی شده است
کد خبر: 1451124
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
حجت الاسلام کاشانی:

فعالیت فرقه های انحرافی منجر به بروز اغتشاشات بین المللی شده است

گروه اجتماعی: مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه فعالیت فرقه های انحرافی منجر به بروز اغتشاشات بین المللی شده است، افزود: فرق انحرافی منشأ و محور فعالیت فرق نوظهور، عرفان‌های کاذب، شیطان پرستی و اقدامات وحشیانه داعش است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمد کاشانی، مدرس حوزه علمیه قم در اختتامیه دوره تربیت استاد فرق و مذاهب که امروز، 26شهریور در سالن جلسات اداره  کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری دوره تربیت مدرس فرق و ادیان با توجه به وجود جریان  های افراط گرا در تمامی فرق و ادیان اقدامی مناسب و لازم است.

وی با بیان اینکه فعالیت فرقه های انحرافی منجر به بروز اغتشاشات بین المللی شده است، افزود: فرق انحرافی منشا و محور فعالیت فرق نوظهور، عرفان های کاذب، شیطان پرستی و اقدامات وحشیانه داعش است.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمامی ادیان با جریان های انحرافی و فعالیت های مخفیانه و آشکار آنان مواجه هستند، تصریح کرد: تفکرات افراطانه و تفریطانه در ادیان مختلف منجر به بروز فرقه های انحرافی می شود.

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به برگزاری دوره تربیت استاد فرق و مذاهب برای مقابله با فرقه های انحرافی، تصریح کرد: مهارت ‌آموزی محور برگزاری دوره‌های مذکور بوده و صرفاً آموزش به تنهایی محور نبوده است.

وی با بیان اینکه ارتقای مهارت در روش پژوهش، تدریس، مناظره چهره به چهره و فعالیت ‌های اینترنتی در نقد نحله‌های انحرافی در این کارگاه به صورت جدی مورد تاکید بوده است، بیان کرد: ما در این کارگاه آموزش نحله‌های انحرافیبه خصوص شیعه شناسی را به صورت تخصصی داشته ایم که غنای آن مرهون پشتیبانی مسئولان استانی و کشوری است.

مدرس حوزه علمیه قم به جریان‌های افراطی دینی در کشور و گیلان اشاره و عنوان کرد: مسیحیت تبشیری بر گرفته از تفکرات مسیحیان صهیونیستی، تفکر سلفی‌گری و نحل انحرافی در ارامنه و عاشوری‌های ساکن در ایران از جمله فرق انحرافی در جامعه هستند.

حجت الاسلام کاشانی در پایان خاطرنشان کرد: باید نسبت به فعالیت فرقه های انحرافی در کشور آگاه باشیم و به صورت تخصصی و کارشناسانه به سلاح مقابله با آن مجهز شویم.

captcha